Locatie duiden
Hoe breng je een locatie in kaart?
Een locatie is een activiteit of werkplek waar een medewerker ervaring op kan doen. Deze locatie kan invulling geven aan de ontwikkeling van een cliënt / medewerker op de verschillende niveaus.
Namelijk:
- Het niveau op de participatieladder
- Het opleidingsniveau
Het opleidingsniveau
Een locatie kan meerdere treden van de participatieladder bedienen. Daarnaast kan een locatie ook meerdere opleidingsniveaus bedienen.
Bij de hogere treden wordt het belangrijker dat het opleidingsniveau aansluit op de vraag van de arbeidsmarkt. Op trede 1 en 2 is het opleidingsniveau minder relevant. Belangrijk is dat vanaf dit niveau stapjes omhoog gemaakt kunnen worden.
Hoe kan een locatie doorontwikkelen?
In bovenstaande matrix is de huidige situatie weergegeven in de kleur donkeroranje. Daarnaast is in een groene kleur de ontwikkelmogelijkheid van een locatie weergegeven.
2 voorbeelden van ontwikkelmogelijkheden:
Voorbeeld 1
Een restaurant serveert uitsluitend lunch (MBO 2) maar gaat uitbreiden naar diner (MBO 3)
Voorbeeld 2
Een locatie gaat meer commerciële activiteiten ontwikkelen. Daardoor ontstaan mogelijkheden om medewerkers te betalen en kan een locatie ontwikkelen richting trede 5 of 6.