Tools » Matchen » Locatie duiden
Hoeveel tijd neemt het in beslag?30 min.Wat is de gebruiksfrequentieindien de situatie erom vraagt

Locatie duiden

Hoe breng je een locatie in kaart?
 

Een locatie is een activiteit of werkplek waar een medewerker ervaring op kan doen. Deze locatie kan invulling geven aan de ontwikkeling van een cliënt / medewerker op de verschillende niveaus.

Namelijk:

  1. Het niveau op de participatieladder
  2. Het opleidingsniveau

 

Het opleidingsniveau

Een locatie kan meerdere treden van de participatieladder bedienen. Daarnaast kan een locatie ook meerdere opleidingsniveaus bedienen.
Bij de hogere treden wordt het belangrijker dat het opleidingsniveau aansluit op de vraag van de arbeidsmarkt. Op trede 1 en 2 is het opleidingsniveau minder relevant. Belangrijk is dat vanaf dit niveau stapjes omhoog gemaakt kunnen worden.

Hoe kan een locatie doorontwikkelen?

In bovenstaande matrix is de huidige situatie weergegeven in de kleur donkeroranje. Daarnaast is in een groene kleur de ontwikkelmogelijkheid van een locatie weergegeven.

2 voorbeelden van ontwikkelmogelijkheden:

Voorbeeld 1

Een restaurant serveert uitsluitend lunch (MBO 2) maar gaat uitbreiden naar diner (MBO 3)

Voorbeeld 2

Een locatie gaat meer commerciële activiteiten ontwikkelen. Daardoor ontstaan mogelijkheden om medewerkers te betalen en kan een locatie ontwikkelen richting trede 5 of 6.  

Reageer

U moet inloggen om te kunnen reageren. Nog een lid? Meldt u aan!

Bedankt voor uw interesse!

Bent u misschien geïnteresseerd om Kennispartner te worden?

Meld u aan!
Bereik ons via: FacebookFacebook TwitterTwitter YouTubeYouTube EmailEmail