Tools » Samenwerking in het bedrijf
Hoeveel tijd neemt het in beslag?5 min.Wat is de gebruiksfrequentieindien de situatie erom vraagt

Samenwerking in het bedrijf

Teamsamenwerking

Een goede samenwerking begint bij het samenstellen van een goed team. Als teveel mensen dezelfde rol hebben, is er een grote kans op concurrentie en dat kan conflicten opleveren. Een effectief team bestaat juist uit mensen met verschillende kwaliteiten en persoonlijkheden. Deze verschillen zijn vaak nuttig zijn voor het functioneren van de groep.

Begrip

Begrijp de ander. Begrijp waar een collega rekening mee moet houden, begrijp welke belangen er spelen en waar hij of zij op wordt afgerekend. Als jij bereid bent iets te snappen van de behoeften en gevoelens van die ander, kan dat jou helpen de situatie anders te zien en te ervaren.

Waardering

Mensen willen graag hun kennis delen en meedenken als daarom gevraagd wordt, maar medewerkers willen ook waardering. Sta open voor nieuwe ideeën en invalshoeken. Als medewerkers merken dat hun bijdrage wordt gewaardeerd krijgen ze meer passie en plezier in hun werk; Hart voor de zaak. Als daarintegen blijkt dat keer op keer er geen interesse is voor wat je zegt, denkt en weet, trek je je terug. Je raakt gefrustreerd, want je hebt het gevoel dat het toch geen zin heeft om je mening te geven.

Vraag jezelf eens af....

Weet jij goed wat jouw kwaliteiten en die van de ander zijn om effectief te werk te gaan? Weet jij de beste manier om in goede harmonie tot het beste resultaat te komen? Weet jij het beste in jezelf en anderen naar boven te halen? 

“Samen komen is een begin; samen blijven is vooruitgang; samenwerken is succes”. Henry Ford

Bij dit onderwerp horen de volgende tools:

Reageer

U moet inloggen om te kunnen reageren. Nog een lid? Meldt u aan!

Bedankt voor uw interesse!

Bent u misschien geïnteresseerd om Kennispartner te worden?

Meld u aan!
Bereik ons via: FacebookFacebook TwitterTwitter YouTubeYouTube EmailEmail